برندسازی مشترک، استراتژی مفیدی برای بسیاری از شرکت‌هاست که به دنبال افزایش مشتری، سودآوری، سهم بازار، وفاداری مشتری، تصویر برند، ارزش درک‌شده و صرفه‌جویی در هزینه هستند.

بسیاری از شرکت‌های مختلف، مانند خرده‌فروشان، رستوران‌ها، خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی، از برندسازی مشترک برای ایجاد هم‌افزایی بر مبنای نقاط قوت منحصربه‌فرد هر برند استفاده می‌کنند.
به عبارت ساده‌تر، برندسازی مشترک به عنوان استراتژی، به دنبال به دست آوردن سهم بازار، افزایش جریان درآمد و سرمایه‌گذاری در افزایش آگاهی مشتری است.
برندسازی مشترک می‌تواند توسط دو گروه (یا بیشتر) شکل گیرد که آگاهانه تصمیم به همکاری در یک محصول تخصصی گرفته باشند.
همچنین می‌تواند ناشی از ادغام شرکت یا راهی برای انتقال برند تولیدکننده یا ارائه‌دهنده خدمات شناخته‌شده، به شرکت و برند شناخته‌شده‌تر باشد.